Navigace

Mobilní aplikace

appAktuální informace v mobilní aplikaci zdarma ke stažení:

Google playapp

Kalendář

Datum a čas

Dnes je čtvrtek, 25. 4. 2024, 17:04:12

Interaktivní mapa
mapa

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Společné foto rodiny Černoků

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

QR kód - vizitka vCard

Mobilní průvodce

Mobilní turistický průvodce

mojeiD na našich stránkách!

 Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany města Bochov. Více informací naleznete zde.

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Obsah

Zde je připraven rozsáhlý přehled různých životních situací, které potřebujeme všichni čas od času řešit. Věříme, že s jeho pomocí zvládnete nenadálé i plánované úkony snadněji.

« Zpět na Strom životních situací

Hospitalizace v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Hospitalizace v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Zajištění zdravotní péče občanů České republiky formou hospitalizace.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Iniciátorem hospitalizace je nemocná či zraněná osoba nebo osoba blízká, případně policie; v kritické situaci kterákoliv osoba.
V průběhu hospitalizace může zastupitelský úřad České republiky poskytnout pomoc hospitalizovanému, např. zprostředkovat komunikaci mezi ním i osobami blízkými, být nápomocen při zajištění převozu do České republiky atd.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky hospitalizace v zahraničí se liší podle právních předpisů a místní situace daného státu, podstatná bývá otázka finanční úhrady za poskytnuté lékařské služby.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před cestou do zahraničí je nezbytné sjednat adekvátní cestovní zdravotní pojištění platné pro konkrétní cizí státy (pojištění by mělo zahrnovat úhradu nákladů léčebných výloh, repatriaci, tj. převoz osoby do České republiky, převoz lidských pozůstatků do České republiky atd.).
Čeští občané mají při pobytu v jiném členském státě Evropské unie nárok pouze na nutnou a neodkladnou zdravotní péči na účet své zdravotní pojišťovny. Doporučuje se tedy (i při cestování v rámci Evropské unie) sjednat příslušné připojištění.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V nejbližším léčebném zařízení a s příslušnou zdravotní pojišťovnou či její asistenční službou.
V případě potřeby je možné se obrátit i na konzulární oddělení zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost, v případě možnosti doklad o pojištění.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře ohledně sjednání zdravotního pojištění, jakož i formuláře prokazující pojištěnecký vztah, jsou k dispozici u pojišťovacích institucí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky se zpravidla v případě hospitalizace nevybírají.
Úhradu hospitalizace zajišťuje příslušná zdravotní pojišťovna a v případě neexistence pojištění zajišťuje úhradu nákladů léčebných výloh v zahraničí hospitalizovaný, případně osoby blízké, známí atd.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Závisí na konkrétním případu, např. tlumočník.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Závisí na konkrétním případu; v zásadě je však žádáno podání relevantních informací ohledně zdravotního stavu hospitalizovaného (např. možné alergie, pravidelné užívaní léků, předchozí úrazy, prodělané operace apod.).

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušné zdravotní pojišťovny či její asistenční služby.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.