Navigace

Mobilní aplikace

appAktuální informace v mobilní aplikaci zdarma ke stažení:

Google playapp

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Datum a čas

Dnes je neděle, 8. 12. 2024, 3:50:35

Interaktivní mapa
mapa

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Pan starosta přivítal všechny přítomné

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

QR kód - vizitka vCard

Mobilní průvodce

Mobilní turistický průvodce

mojeiD na našich stránkách!

 Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany města Bochov. Více informací naleznete zde.

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Obsah

Benzínové čerpací stanice

Typ: ostatní
Benzínové čerpací stanice

Benzínové čerpací stanice

Dříve stály čerpací stanice pro motoristy přímo na náměstí. Proti č.p. 32 byl stojan na naftu a proti č.p. 34 stojan na benzín a kancelář. Byly zřízeny s počátky motorismu ještě před druhou světovou válkou a sloužily až do roku 1970, kdy byly odstraněny nadzemní části. Podzemní nádrže vydržely pod dlažbou až do roku 1984, kdy byly vyzvednuty při budování kanalizace pro okály v Luční ulici. Nová čerpací stanice byla v roce 1970 otevřena v Pražské ulici mezi domy č.p. 237 a 238.  Po pravé straně stály 4 stojany  s benzínem, kompresor a administrativní budova se skladem olejů a dalších motoristických potřeb. Po levé straně pak stál stojan na naftu a dvě garáže. Pohonné hmoty byly stáčeny do čtyř podzemních nádrží na benzín (objem 80 tisíc litrů) a dvou na naftu (objem 64 tisíc litrů). Další nádrž byla na shromažďování vyjetého oleje. O absurdnosti tehdejší doby svědčí fakt, že tyto údaje podléhaly utajení a byly zveřejněny až po roce 1989. Protože končila ČS časem její plánovaná životnost, bylo nutno uvažovat o řešení. Rekonstrukce by byla finančně i technicky náročná, proto se přistoupilo ke stavbě zcela nové na místě, kde stojí nyní. Prvním zájemcem o výstavbu bylo družstvo Jednota, které chtělo vybudovat hotel + čerpací stanici. Byl to asi ale příliš velkorysý nápad, a tak Jednota od svého záměru ustoupila. Pozemek koupila fa YESO, která jej odprodala podniku Benzina. V červenci 1996 byla stavba zahájena a už v prosinci byla ČS v provozu. Náklady na výstavbu činily 30 miliónů korun a její součástí byla i povinnost vybudovat kanalizaci Pražskou ulicí, na niž se napojily i soukromé domy. Náklady na likvidaci dosavadní stanice činily 3,5 miliónu korun. Mimo jiné bylo vyvezeno přes tisíc tun kontaminované zeminy.


Vytvořeno: 3. 11. 2022
Poslední aktualizace: 3. 11. 2022 9:12
Autor: